...minu esimene enda pojeng ;-)


Esimene Rooža Pallil 20.06.2017
NB! See valges kiles on kanakaka,
no ei saa ilma, taimed virelevad nagu....
Juba ammu olen ihanud, et üks püsilill, mis minu aias võiks olla, on pojengid. Üks ilus tutt on maja ees aga see koht pole pojengile kohane. Ta õitseb seal lauspäikse käes nagu kiirrong. Seega on mul pojengidele ja püsikutele oma peenar, poolvarjus ja köögiaknast näha. Nagu ka mu ainus teine peenar, roosipeenar :-) Ma loodan, et see on mul esimene tervest kollektsioonist. Igal juhul alustasin roosa ja romantilisega nagu Lootvina Naisele kohane :-D ja suure istiku ostmise eelis on, et juba on neli õienuppugi kaasas, et lootus on kohe varsti hakata nautima õiteilu. Nüüd siis alustan uurimistööd, et mida, millist ja kuidas...no istutustingimusi :-D äkki annab midagi teha....äkki pole vaja midagi teha ;-)

Muide - Hiinas peetakse pojengi rikkuse, ilu, kevade ja armastuse sümboliks, lille seostatakse abielu ja viljakusega.Pojeng ehk rahvakeelse nimetusega maarjajuurei ole aga üksnes ilutaim. (No kas pole sobilik taim minu õuele?!? ja seda ma enne ei teadnud, kui nüüd - alles alustasin googeldamist :-) 

Nii ametlikus kui ka rahvameditsiinis tunnustatakse pojengi kui universaalset ravimtaime. Kasutatakse laialdaselt paljudes maades, eriti idamaades. Taime ladinakeelne nimi tuleneb legendaarse arsti Peanu (või Peonu) nimest, kes ravis terveks lahingutes viga saanud jumalaid ja inimesi. Pojeng sisaldab suurel hulgal mineraale ja orgaanilisi ühendeid, nagu magneesium, tsink, raud, kaalium, vask, jood, seleen jt, aga ka näiteks C-vitamiini.
Rooža tulevane kodu :-) Ats kaevas.
Pojeng on tugevatoimeline rahustaja, põletikuvastane, valuvaigistav, viiruse- ja bakterivastane ning desinfitseeriv. Sel on ka rögalahtistav, maos soolhappe tootmist stimuleeriv ja menstruaaltsüklit reguleeriv toime. Suurendab söögiisu ja parandab seedimist. Tänu rahustavale toimele aitab pojeng une ajal hästi taastuda ja reipana ärgata, seega pojeng on hea taim, millest otsida abi üleväsimuse ja stressi korral. Samuti aitab pojeng parandada ainevahetust ning aeglustada vananemist.On täheldatud, et pojengipreparaatide tarvitamisel tuleb esimestel tundidel ilmsiks rahustav toime, edaspidi stressi maandav ja lõpuks stimuleeriv toime. Edasi vaata kasutust siit artiklist!
Tundub täitsa naiste lill olevat ju? Lootvina Naisele sobib suurepäraselt. Pojeng ja roos. 
Igal ja juhul on nüüd minu aias kaks pojengi ja kolm mairoosi, kuid need on nii ilusad ja väiksed põõsad veel, et sööma küll ei raatsi hakata :-) las kasvab. Droogide jaoks lähem emale külla ;-)

Kommentaare ei ole: