...suur eksperiment suurelt ja kodukohaarmastus!

No nii. Räägin nüüd teile pikalt ja laialt, kuidas mul oli juba Jõulupesa ajal tahtmine ja idee, et kui prooviks. Külakeskust koristades leidsin külmkapi otsast, 101 ajalehte pakitult ja sitsipaeltega kinni seotult mingi suure paki. Kui olin selle lahti harutanud, uudishimulik nagu ma olen, siis leidsin seal suurima ahjuvormi kui kunagi näinud olen! Kohe hakkas kujutlus tööle, et kui üli-lahe-vinge oleks nii pikk sai küpsetada :-) 
Kuna olen jõudnud juba mitu-setu korda keskuse ahjusid kütta, siis esimese hooga teadsin, et see vorm läheb punasesse ahju nagu valatult. Idee küpses (hea metafoor ju :-) mitu nädalat, sest no tegemist jagus. Nüüd siis esmaspäeval kütsin ahju, et sooja tuppa nats tuua, sest istusime õhtul külapeo korralduskomiteega ;-) ning otsustasin ära teha. Panin ahju küdele ja jooksin tainast tegema. Kaasa haarasin selle suure vormi. Ründasin seda traatharjaga ja kaapisin 1,2mg rauda ja tahma maha ning siis panin 1,1 mg kihi võid asmele. Kuna ma polnud kindel eskperimendi tulemuses, siis läks puhas tainas vormi (ei saa hakata head kraami nagu rosinaid, pähkleid, suhkrut ja kaneeli). Siis pakkisin oma töö käterätti ja villasesse pleedi ning lidusin külakasse tagasi. 
Ahi oli just paras. Tuulasin suhvlid läbi, et leida fooliumit, sest no ilma....kõrbeks ju kohe pealt ära, arutas minu loogika. Siis rünasin ahju. sain teada, et minu abikaasa puhastab meie ahjusid aga see polnud selle ahjuga juhtunud ja see oli tihedat peent tuhka põhjalt täis, aga kivi peaks väljas ikkagi olema ju, et ahjus küpsetada. no seda ma enam muuta kuumas ahjus ei saa, tuleb külma ahjuga tööd teha. Nii, proovisin ahju vormi saada, esimene foolium läks....ahjuuks nii kitsas, et tõmbas katki, ei oskand hoida...teine katse oli edukas. Uksed kinni ja asusin pliidi alla tuld tegema. No see on ka külakas terve tegemine ?!? Pean oma oskusi lihvima. 
Nii...aeg tiksus, juba nagu tuli lõhna, umbes 40 minutit oli sai ahjus küpsenud, panin tuled põlema, ja toppisin ahjukinda kätte.....no tundus nagu hea, et no natuke võiks pealt veel pruunim olla...panin veel 5 minutiks tagasi ja oligi - KÕRBEND! .....(piiks) no .......(piiks) :-)
Pakkisin oma saia jälle käterätti ja pleedi sisse ning punusin tagasi oma kööki. Haarasin suuremat sorti väitse ja lõikasin kõbenud osa maha nagu kaane. Raputasin suhkrut ja kaneeli peale rohkelt ning  - KÕIGILE maitses :-D No näete pildilt ju, et põhi polnud üldse tume ja kerkis hästi. Seega eksperiment tuleb kordamisele, see oli nii vahva NII suurt saia küpsetada. Ainult, et ahi puhtaks kaapida ning foolimit pealt ei tohi võtta. Huvitav kuidas vanasti  ahjus ilma vormita leiba küpsetati? Need koorikud olid  vist ikka megakõvad.... :-)

Minu käes oli külavanema võti, suure ketiga ja tuli välja, et Tõnu igatses oma ketiga võtit tagasi, no tegi mõned juurde, et aktivistidel oleks olemas. Ih.
No ja mina tulin väikse võtmega koju ja seedisin asja, et mis ma sinna taha siis riputan, et oleks nagu kohe noh päris....ja siis leidsin......Avi Puidu tehtud muide, seisis mul suhvlis jälle ja ootas oma õiget võtit. Ja külakeskuse võti sobib ju suurepäraselt kirjaga: MA ARMASTAN OMA KODUKOHTA, on ju?



Kommentaare ei ole: